Internetreus Amazon stort zich op de reismarkt met een een reserveringssite voor hotels. Dat schrijft althans de website Skift, een vakblog voor de reisbranche. 

Skift zegt gesproken te hebben met een drietal hoteleigenaren aan de West- en Oostkust van de Verenigde Staten die bevestigen gesprekken te hebben gevoerd met ’s werelds grootste retailer op het web. Twee van de hoteleigenaren zouden van plan zijn in zee te gaan met Amazon.

Amazon zou zelf 15 procent commissie willen hebben per boeking.

Amazon werd groot met boeken, cd’s en dvd’s, maar heeft het assortiment in de loop van de jaren fors uitgebreid. Inmiddels verkoopt het ook elektronica, autoproducten, drank en zelfs luiers. In Amerika drukt de internetreus met enige regelmaat gevestigde partijen van de markt als het bedrijf besluit nieuwe wegen te bewandelen.

Nu lijkt dus de reiswereld aan de beurt. Amazon krijgt nu wel te maken met een paar grote mchtige concurrenten zoals het van oorsprong Nederlandse Booking.com en Expedia.com.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl